Jakie chwyty są stosowane do ubezpieczeniach urządzeń mobilnych

Ubezpieczenie sprzętu mobilnego jest w ostatnich latach bardzo popularną czynnością i bardzo wiele klientów decyduje się na taki manewr. Jest to spowodowane przede wszystkim ceną urządzeń, która w wielu przypadkach jest naprawdę wysoka. Często jest to kilka tysięcy złotych, więc każdy upadek może oznaczać stratę tych pieniędzy. Ubezpieczenie w takim wypadku gwarantuje naprawdę lub wymianę urządzenia jednak jest wiele chwytów, które zostają zastosowane podczas sprzedawania klientom ubezpieczenia przez renomowane sklepy oraz producentów w Polsce.

Niestety ubezpieczenie sprzętu mobilnego nie jest w rzeczywistości takie proste i łatwe, jak ma to miejsce w pokazowych reklamach. Roczna lub dwuletnia gwarancja producenta to oferta, w której brane pod uwagę jest jedynie samoistne uszkodzenie urządzenia. Awaria telefonu lub problem z oprogramowaniem to przykłady, w których producent jest w stanie wymienić lub naprawić model. Jednak wiele uszkodzeń spowodowanych jest uszkodzeniem telefonu przez użytkowników, wtedy niestety wymiana lub naprawa nie jest możliwa.

Dlatego też powstały płatne ubezpieczenia, dzięki czemu naprawa czy też wymiana urządzenia jest możliwa nawet po uszkodzeniu urządzenia przez jego właściciela. Jednak, znów jest wiele chwytów, które są stosowane przez sprzedawców. Potrzebne są osoby trzecie, które poświadczą ubezpieczenie modelu. Serwisowanie urządzenia bardzo często nie jest odpowiednie. W przypadku ubezpieczenia samego wyświetlacza, co także jest oferowane przez sprzedawców, uszkodzony moduł wyświetlacza nie jest wymieniany, a jedynie jego ochrona czy też ekran lub szybka. Sprzedawcy nie korzystają z renomowanych serwisów wykonujących swoją pracę rzetelnie i uczciwie, co także nie wiąże się z późniejszymi problemami z urządzeniem już po naprawie.

Ubezpieczenie swojego smartfona czy też innego urządzenia mobilnego jest opłacalne, kiedy klient wybiera serwisowanie przez autoryzowany serwis marki. Podczas zakupów należy sprawdzić, co oferuje sprzedawca w przypadku ubezpieczenia, aby nie zakupić ubezpieczenia w serwisie nieautoryzowanym oferującym usługi niskiej jakości.